Skip links

Η Δύναμη της Προβολής: Γιατί τα τουριστικά καταλύματα πρέπει να είναι καταχωρημένα σε πολλαπλά κανάλια OTAs.

Στο σημερινό υψηλά ανταγωνιστικό κλίμα της τουριστικής βιομηχανίας, η ορατότητα (visibility) είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία των τουριστικών καταλυμάτων. Καθώς οι ταξιδιώτες στρέφονται όλο και περισσότερο στα online κανάλια όπως η Booking.com, Expedia, Airbnb, Vrbo κλπ., για να αναζητήσουν και να κλείσουν τα καταλύματά τους, η σημασία του να εμφανίζεστε σε πολλά Online Travel Agencies (OTAs) δεν μπορεί να υποτιμηθεί. Ας δούμε παρακάτω τους πιο σημαντικούς λόγους:

1. Πρόσβαση σε ευρύτερο κοινό.

Με το να καταχωρούν τα καταλύματά τους σε πολλά κανάλια OTAs, οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων αποκτούν πρόσβαση σε ένα ευρύ και ποικίλο κοινό πιθανών επισκεπτών. Κάθε πλατφόρμα OTA προσελκύει τη δική της μοναδική δημογραφική ομάδα ταξιδιωτών. Με το να κοινοποιούν την παρουσία τους σε πολλά κανάλια, οι κάτοχοι των καταλυμάτων μπορούν να φτάσουν αποτελεσματικά σε ένα ευρύτερο κοινό και να αυξήσουν τις πιθανότητες να προσελκύσουν κρατήσεις από διάφορα τμήματα της αγοράς.

Σύμφωνα με την Statista, οι online κρατήσεις ταξιδιών έφτασαν το 2023 περίπου τα 599 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Ο αριθμός αυτός αναμενόταν να αυξάνεται σταθερά τα επόμενα χρόνια, ξεπερνώντας τα 800 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ έως το 2028, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη εξάρτηση από τα online κανάλια για το σχεδιασμό και την κράτηση ταξιδιών.

2. Αύξηση της επίγνωσης της μάρκας

Η παρουσία σε πολλά κανάλια OTA αυξάνει σημαντικά την ορατότητα των τουριστικών καταλυμάτων. Οι ταξιδιώτες συχνά χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες OTA ως την κύρια πηγή έρευνας κατά το σχεδιασμό των ταξιδιών τους. Έρευνες πάνω στις κριτικές καταλυμάτων έχουν δείξει ότι οι πιθανοί ταξιδιώτες εμπιστεύονται σε μεγάλο βαθμό τις κριτικές και προτάσεις αυτών που έχουν ήδη δοκιμάσει το κατάλυμα ή τις υπηρεσίες αυτού.

Έρευνα της Phocuswright αποκαλύπτει ότι το 52% των ταξιδιωτών αναψυχής και το 74% των επαγγελματιών ταξιδιωτών χρησιμοποιούν OTAs κατά τη διαδικασία σχεδιασμού των ταξιδιών τους, τονίζοντας τη σημασία αυτών των πλατφορμών στην επίδραση στις αποφάσεις των ταξιδιωτών.

Με το να διατηρούν παρουσία σε πολλά κανάλια, οι πάροχοι καταλυμάτων μπορούν να ενισχύσουν την ορατότητα του δικού τους καταλύματος τους, εξασφαλίζοντας ότι τα δικά τους εμφανίζονται υψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης και προσελκύοντας την προσοχή πιθανών επισκεπτών.

3. Αυξημένες πιθανότητες κράτησης

Κάθε πλατφόρμα OTA λειτουργεί μέσα στο δικό της οικοσύστημα των ταξιδιωτών, με ορισμένες πλατφόρμες να εξειδικεύονται σε συγκεκριμένες περιοχές, είδη ταξιδιού ή τύπους καταλυμάτων. Με το να ενισχύουν την παρουσία τους σε πολλά κανάλια, οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων μπορούν να αξιοποιήσουν αυτές τις μοναδικές αγορές και να μεγιστοποιήσουν την πιθανότητα κράτησης.

Η Expedia Group αναφέρει ότι τα καταλύματα που καταχωρούνται σε πολλαπλές πλατφόρμες OTA βιώνουν αύξηση κρατήσεων κατά 26% σε σύγκριση με αυτά που καταχωρούνται μόνο σε μια πλατφόρμα OTA, υπογραμμίζοντας την πιθανότητα κράτησης μέσω της διαφοροποίησης των καναλιών διανομής.

4. Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα

Μια μελέτη της Sojern ανακάλυψε ότι το 65% των ταξιδιωτών χρησιμοποιούν περισσότερους από έναν ιστότοπο ή εφαρμογή για να ερευνήσουν τις επιλογές ταξιδιού πριν από την κράτηση, τονίζοντας τη σημασία της παρουσίας σε πολλά κανάλια για να φτάσουν στους ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Περισσότερο από το 40% των ταξιδιωτών που επισκέπτονται τα OTAs δήλωσαν ότι οι ιστοσελίδες αυτές επηρέασαν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, πράγμα που σημαίνει ότι είναι επιτακτική ανάγκη το κατάλυμά σας να βρίσκεται καταχωρημένο εκεί, να περιέχει συναρπαστικές εικόνες και να παρουσιάζει τι κάνει τον προορισμό σας μοναδικό.

5. Ευελιξία και έλεγχος

Παρόλο που η παρουσία σε πολλά κανάλια OTA προσφέρει πολλά οφέλη, είναι σημαντικό για τους παρόχους καταλυμάτων να διατηρούν την ευελιξία και έλεγχο στη στρατηγική διανομής τους. Με το να επιλέγουν προσεκτικά τις πλατφόρμες OTA που ταιριάζουν καλύτερα με την κατάλληλη αγορά και τους στόχους της επιχείρησής τους, οι πάροχοι μπορούν να βελτιστοποιήσουν τη στρατηγική διανομής τους για να μεγιστοποιήσουν το ROI (απόδοση της επένδυσης). Επιπλέον, η χρήση εργαλείων (π.χ. channel manager) διαχείρισης καναλιών επιτρέπει στους παρόχους να διαχειρίζονται αποτελεσματικά το απόθεμά τους, τις τιμές και τη διαθεσιμότητά τους σε πολλαπλά κανάλια, εξασφαλίζοντας συνέπεια και ακρίβεια στις καταχωρήσεις τους.

 

Συντάκτης: Ζιώγκας Γεώργιος, Μάιος 2024

 

Explore
Drag